Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Ribban är lagd på Magaluf!

Av Sandra - 28 april 2010 17:10

Dagens ordspråk:

"Ingenting är omöjligt, det möjliga tar bara lite längre tid"


Nu sitter man här på skolans terasss i solen och ska äntligen uppdatera er där hemma om mitt liv här nere.


Nervös gick man ner till terminal 5 på arlanda för att träffa sina blivande vänner och kollegor.

Väl där samlades ett gäng helt underbara människor, vi sa oss direkt vara en familj.

Framme vid in-checknings disken bekräftades min fasa, för mkt övervikt i väskan.

Betalade glatt och väskan kom ner, redan här fick jag börja planera vad jag skulle lämna kvar här nere för att ta mig hem, nipprig tjej.


Eftersom vi var tvungna mellanlanda på den här resan tog flygresan rätt så många timmar.

Vi hann lära känna varandra  väldigt väl på flyget, jag fick skratta så jag hela tiden fick kramp i käkarna.

Tryggehten fanns direkt i dessa människor.

Man kan säga att vi fick nycklarna till våra rum, öppnade våra väskor, tog på oss partykläderna, fixade fejset och gick ut och åt.

Sen började det.

Festen.


Efter en jävla massa ”jag har aldrig”  var vi redo för Grabbarna Grus.

Väl där nere fick vi ett jäkla väkomnande, d e väl bland det sista jag kan säga att jag minns riktigt bra från den kvällen.

Jag gick runt med alkoholhaltiga dryckesflaskor som vi fick av barpersonalen, och HÄLLDE i folk den goda drycken.

Ni som känner mig vet ungefär vad jag talar om när jag säger att jag var ÖVERALLT.


Precis dom orden andvände mina nya vänner här dagen efter när dom skulle öppna mina luckor, dom som dom nu kom ihåg.

Bakom baren och framför baren, på grannbarens toalett och på E4:an ( Uteställe inte väg )…

Träffade Malin ( En väldigt ny go vän ) på hemvägen och hon sa åt mig att nu Sandra ska vi gå hem, men jag svarade med att jag inte var klar.

Resten är censur, en hemlighet ;-)


Dagen efter:

Malins kommentar direkt på morgonen:

Sandra du la ribban HÖGT i går, asg!

Första skoldagen, började helt ok.

Mådde bra men kan ha berott på att man ännu var aningen full.

MEN sen…


Några timmar senare står vi inne i flaringsalen och Jon( våran flaringlärare), håller genomgång. Då känner jag hur hela världen börjar snurra och jag dryper i svett plötsligt.

Sen minns jag inget mer förrän jag vaknar på golvet med Anders ( lärare ) mitt framför ansiktet  som pratade med mig.

Jag hade svimmat.

Det har jag aldrig gjort i hela mitt liv, fy faaaaan vad äckligt.

Jag låg ute på terassen i 1½ timme innan jag ens kunde ställa mig upp.

Tydligen hade hela processen sett jäkligt läskig ut, jag hade haft uppspärrade ögon men var inte kontaktbar.

Sen tog dom nog upp mig från golvet för tidigt för jag kände att jag typ tuppade av igen innan vi var ute på terassen.

Jag missade hela den första flairinglektionen .

Men jag tog igen den i går, jag är på banan igen.


Dag 2 var mkt lugnare, d var lite tungt gå ut den kvällen.

Hela ön kändes rätt lugn faktiskt, tror nästan att resenärer byttes ut just den dagen.

Men vi hade sköj, jag var dock inte” överallt” den kvällen jag höll mig samlad.

Vi fick dock våran första varning på hotellet efter den kvällen, en till och vi åker ut.

Vi var inte det enda rummet.

Det var 4-5 rum som fick d.

Så nu e vi skärpta


I går drog vi även premiären på stranden, mitt på dagen är d faktiskt riktigt riktigt varmt men på kvällarna är det kyligt än så länge.

I dag började vi dagen på skolan kl 10 där vi direkt började blanda drinkar.

MUMS!

Gin / punsch provningen… INTE lika gott.

I kväll är det ”barnkalas”  på Grabbarna Grus för Kim som jobbar på stället, men vi har även ett födelsedagsbarn i gruppen.

Söta Malin :-)

Hon fyller inte förrens i morgon men vi firar henne i kväll ist, d e ju ändå hennes dag redan efter kl 24.

Detta beror ju då på hur vi går skola.

Vi går varannan dag 10-16, 16-22.

Så i morgon börjar vi inte förrens 16 då hinner man bli människa igen och inte svimma på lektions tid, haha.


Nu ska vi strax dra från terassen och gå bort till Supermarket och köpa partyhattar till kalaset i kväll och sen gå hem och påbörja kvällen.

Få se vart ribban hamnar i kväll, tror dock inte att min i söndags går att slå inte för NÅN i den här gruppen.


Sammanfattningsvis kan man säga såhär:

Jag har har det JÄVLIGT bra här, jag trivs och börjar känna mig som hemma.


Nu har jag inte tid längre…

Festen börjar.

Ha d gött där hemma!


Love / Morsan ( förklaring kommer senare ) Sandra på Magaluf.


P.s Kameran försvann första kvällen, men bilder kommer en annan dag iaf, har fått en reserv.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 15 juni 2011 21:23

Har nog glömt nämna att jag har flyttat! Alla har ju FAKTISKT inte facebook :-)   www.nattstad.se/sandrablad   Får se om jag bor kvar eller flyttar tillbaka... Men där hittar ni mig just nu iaf.   Love! ...

Av Sandra - 12 juni 2011 15:27


  Jag är huvudrollen i min egen saga. Det är jag som sätter punkterna och startar nästa mening.   Semestern är bokad!   1 vecka i Stockholm i Juli, och 2 veckor på Mallis i augusti. Har aldrig längtat så mkt till ledighet som i år.  ...

Av Sandra - 30 maj 2011 23:01

  Vänd inte ödet ryggen, då kan du missa något som verkligen var meningen. Livet går inte i repris.     Dags för uppdatering..? Mmm...skulle tro d :-)   Sorry people, men har haft tekniska problem i nån vecka. Sjuuuukt irriterande, ...

Av Sandra - 14 maj 2011 14:23

  ZUMBA HE ZUMBA HA!   Mitt liv kretsar just nu kring ZUMBA! En träningsform som har ALLT! Cardioträning & styrke i ett. En sjukt bra träning för att trimma din kropp och som samtidigt inte är annat än GALET rolig!   I morgon är det P...

Av Sandra - 5 maj 2011 21:51

  Alltid lika roligt när godisskålen är full, men oftast är den alldelens för fort tom. Försöker äta sakta, och välja rätt karamell.   Dom flesta vet redan att jag älskar att jobba. I allafall med dom jobb jag har. Men med många jobb medf...

Ovido - Quiz & Flashcards