Alla inlägg under mars 2011

Av Sandra - 28 mars 2011 18:53


Man kan finna något väldigt intressant i tomma intet


Det är fan farligt att vara så här taggad till träning.

Det är då jag brukar överladda och floppa.

I kväll blir det ett långt träningspass, gym + latino.

Hoppas Sanna gör mig sällskap.

Försöker få ihop en ny koreografi som jag hoppas kunna köra redan på torsdag.

Men vi får se hur det går...


Har haft en ljuvlig dag på jobbet, man fullkomligt NJÖT av att vara där.

Det är nyttigt att förnya, det ger så mkt ny energi.

Tror både Sanna & jag haft ett leende på läpparna hela dagen.

Vi kommer att bli städomaner, vi skurar efter varje kund som går ut,

dammtorkar efter varenda sminkspill.

Titta förbi salongen så kommer ni förstå :-)


Nu har nog pastan kokat färdigt, dags för middag och lite pre-workout till efterrätt och ladda.


AMOR!


Av Sandra - 27 mars 2011 17:44

 

I catch a granade for you, but you wouldn´t the same

 

Sitter i periodvila framför tvn.

Rysarna Luleå bjuder på varje match går snart inte leva med.

Jag klarar inte av dom.

Det är inte bra för hjärtat.

Men hoppet är det sista som lämnar människan.


Har känt mig småkrasslig hela veckan, blir nästan mer trött på att det bara ligger och pyr och aldrig slår ut.

Kom och ta mig ist så jag kan dumpa dig sen.


Börjar känna mig lite trött på livet just nu.

Det händer inget, får väl skylla mig själv till viss del men det är dags för en roadtrip någerst snart igen.

På fredag är det iaf Stadioncross i Karlsborg.

En helig grej att infinna sig på.

Enda skotertävlingen jag kommer se i år antar jag, men huvudsaken är att jag får fara på den iaf :-)

Värma chokladen, packa ryggan och inta bruksvallen tillsammans med alla dom andra tusentals människorn det är ett nöje helt i egen klass!


Men jag längtar faktiskt oerhört till jobbet i morgon.

Melinda har varit en otrolig kämpe i helgen och renoverat hela butiken som nu är så SJUKT snygg!

Hon är så jävla ( ursäkta språket ) duktig!!

Och att våran nya "temafärg" är rosa gör mig ju inte mindre lycklig <3


Har som ni märker inte så mkt intressant att skriva för tillfället, pucken är dessutom på isen igen och koncentrationen ligger mer på den större skärmen, så jag avslutar för i dag.


AMOR!



Av Sandra - 20 mars 2011 20:47

Eftersom jag har så många vänner som har blivit eller ska bli mammor har ni säkert kollat in serien En unge i minuten?

Ja nu tänker ni säkert...

Har du sett det Sandra? :-)

Ja, gjorde jag i dag och jag typ grät.


MEN under detta program i en "intervju" med nån av mammorna tror ja det var fanns det en vägg bakom med ett rosa eiffeltorn.

Vet inte om det var en fototapet eller tavla eller vad det var...

Hann bara se det så snabbt, och nu vill jag givetvis ha det :-)

Sååå fanns det någon mer än jag som reagera på den eller finns det något som sett något liknande i djungeln?

Säg till :-)


Det var bara det, tack och Gonatt!..........




Eller nä vänta...

E jävligt glad i kväll dessutom...

Bara för att jag hade så jävla fel om matchen.

LULEÅ ÄR I SEMI!!! Wiiiiiii!!


Sådär.

Ciao!


Love.

Av Sandra - 20 mars 2011 15:09


   Te amo con todo mi corazón   

Jag älskar dig av hela mitt hjärta


Jag har alltid tyckt att det är så vackert.

Det spanska språket.


Jag sa det när jag kom hem från Magaluf förra året.

- Nu vill jag lära mig spanska.

MEN det finns ett litet problem, eller det är rättare sagt ett ganska stort.

Språk har aldrig varit mitt starkaste ämne direkt.

Det innebär även att det kommer att ta mkt tid från mitt/mina jobb till att plugga.

Men jag vill.

Har någon några bra tips för "hemlärning" i språket?

Förrutom att bara köpa ett lexikon.


En favorit på spanska följer...



Det här är bara så vackert.

Lyssna, titta och njut.



Jag förstår inte ett ord, men mina ögon tåras.



Om 27 minuter exakt från att jag skriver denna mening är det nedsläpp i Coop arena.

Även den här matchen kommer jag dissa.

Jag tror inte på dom längre, tyvärr.

Inte fram tills att dom bevisat motsatsen.

Hoppas jag har fel, jätte jätte fel.


Jag fortsätter min jakt på ny musik till mina latinopass ist, sen ska jag börja fila på ny koreografi.


Puss och Hej!


AMOR


Av Sandra - 19 mars 2011 14:56


I veckan skickade jag över en länk till min Jowis

Klockrent vi   



Kom precis hem från en långpromenad, hämtade upp bruden på grytnäs och så fortsatte vi ut på älven.

Solen kom till slut, och dagen blev plötsligt helt underbar!



  


Nu är lunchen i magen, laddar om för ett gympass.

Förhoppningsvis tillsammans med Lisa.

Sen väntar jobb på B4 med finaste sura Stina :-)


Love



Av Sandra - 19 mars 2011 10:24

Tror dom flesta har någon/några som för dom är det vackraste dom sett.

Finns många olika sätt att vara vacker på,

men denna kvinna kan jag titta på i evigheter bara för att hon är så jäkla snygg.

 

  

 

Jennifer Lopez

Enligt mig världens vackraste kvinna.



Med det hoppar jag i träningskladerna och åker och tränar.

J-Lo rumpa here I come.... Eller?


Ha en bra dag!


Love!

Av Sandra - 18 mars 2011 20:11


Ibland är de det lilla, enkla, självklara som uppskattas mest.


Fredagsmys LEDIG är inget självklart i mitt liv inte.


Skulle och träna direkt efter jobbet, men slopade det och åkte hem.

Svängde förbi och inhandlade lite go´saker till kvällen.

Köpte för första gången till mitt eget hem, POMMES!

En gång i tiden föråt jag mig på strips och smält ost, och sen dess har jag haft svårt att ens känna doften av stängerna.

Men den senaste tiden har jag haft sjuka cravings ( stavning? )efter pommes och MASSOR med salt.

Jag är verkligen sjukligt saltberoende.

När jag öppnade påsen ploppade ett barndomsminne upp.

Jag gick nämligen väldigt ofta till frysen som liten och åt FRYSTA pommes och även köttbullar.

Köttbullar kan jag äta även i dag... men det ska vara Felix SMÅ köttbullar.

Att jag dessutom älskade rå blodpudding som liten säger väl mycket om mina matvanor...

Den är lyckligtvis lite förändrad i dag, lite iaf ;-)


I kväll vart det alltså kycklingburgare ( Suprise Jowa ) och pommes till middag.

Gött var det!


  


I dag har jag haft en riktig "känna mig äcklig" dag.

Smutsig, finnig och ful rent ut sagt.

Utväxten är skarp, håret smutsigt, hyn en katastrof, naglar sönderbitna osv osv...

Så det första jag gjorde när ja kom in genom dörren var att hoppa i duschen, hade nästan panik.

Nu har jag hoppat i min onepiece och smetat på en ansiktsmask och är väl inte nå snyggare nu heller direkt.

Ska fixa händer och fötter under tiden jag inväntar bastis som kommer och hälsar på.

Tror ja skippar lilla hotellet som var tänkt från början, jag är inte social i dag.

Surrar hellre järnet med bästis som jag träffar så himla sällan.


  


Favvoglassen ligger i frysen, dippen står klar i kylen, chipsen ligger i skålen och PÅSKmusten ligger på kylning.


Fredagsmys   


Love / Sandra.

Av Sandra - 17 mars 2011 21:06


Jag lever på våra minnen


Nu hänger jag inte med... vart tog veckan vägen?

Jag skulle ju blogga i lördags, och d känns som i går.


Vill iaf börja där.

Lördagen var helt magisk, länge sen jag känt mig så harmonisk.

Även om det bara var för en dag så är jag otroligt tacksam.

- Sov länge

- Hann med en lång promenad i helt gudomligt väder på isen.

- Fick hemmet städat

- Ett klockrent pass på gymmet med Sanna som vi avslutade med en bastu oh lång dusch.

- Middag och slutspelshockey på B4.

- Vinkväll hemma hos mig med Lisa och Sanna.

- Vinruset led oss till det lokala, B4.

- Shotruset tog mig från det lokala till grannen på efterfest...

End of lördag.


Söndag

Insåg jag att jag nog börjar bli gammal på riktigt.

Jag var död ungefär sådär hela dan, dessutom telefonlös.

Hämtade telefonen hos grannen 16.00 på eftermiddan.

Sanna kom över och försökte liva upp mig och det slutade med pizza, portello, blandgodis och pretty women.

Fick en rolig inbjudan av en speciell vän.


Måndag

På lördagen sträckte jag nacken ordentligt vilket i dag gjorde sig påmind.

Först tänkte jag att jag fortfarande var dålig från lördagen, men värken tilltog mer och mer under dagen och huvudet höll på att trilla av.

Tung dag på jobbet som avslutades med en förbannat tung förlust i slutspelet för vårat Luleå som jag såg med Jowa på B4 under kvällen.

Åkte hem drog täcket över huvudet och ville bara försvinna från den dagen.

Sov 11 timmar.


Tisdag

Fortfarande dåligt i ryggen men bättre.

Dagen går och avslutas med 20 minuters genomgång av latinon tillsammans med Katta på TC.

Ryggen orkar inge mer.

Somnar ännu en kväll innan jag ens hinner lägga ner huvudet på kudden.


Onsdag

Stostädar våra behandlingsrum med så starka grejer att världen börjar snurra men nu snackar vi rent resultat!

Går och väntar in kvällen hela dagen.

Första (Skandal ) hockeymatchen den här säsongen väntar mig.

Kl 18 låser ja salongsdörren och hoppar in i bilen.

Tillsammans med Jowa och en Hm.........................djurgårdare.

Fråga mig fan inte hur d kunde bli så, eller rättare sagt hur han kunde bli "sån".

Jag och Jowis tog oss ett glas vin och trodde verkligen att vi hade vinsten i våran hand.

Så fort vi kommer in i arenan får jag en dålig känsla.

Det här kommer gå åt.....

Sitter hela första perioden helt ovetandes nedanför min pappa. Varken han eller jag har märkt det.

Inte förrän vi kommer tillbka efter första periodvilan ser jag honom.

Sanslöst, där är beviset på att jag verkligen inte glor på människor runt omkring mig.

Vi var med på tv pga Kenth....den där djurgårdaren som var helt felplacerad.

Jag såg tydligen sur ut...men HALLÅ konstigt då.

SKulle jag ha skrattat med tanke på att vi visste att vi torskar?

Och dessutom jublar en djurgårdare brevid mig?

Nä tänkte väl d? ;-)

Sur var jag HELA vägen hem kan ja lova.

Det enda som var roligt var att träffa pappa på den matchen.

Drog täcket över huvudet även den här kvällen....

Somnade lyckligtvis väldigt fort.

Fick sendrag i vaderna 6 ggr under natten, jag grinade typ varje gång.

Vad fan beror d på? någon som vet?

Jag är INTE gravid om vi inte pratar om jungrufödsel, det är den enda förklaringen jag fått hittlls.

Jag får det i perioder, men i natt var d hemskt.


Torsdag

I dag skulle jag hålla mitt andra latinopass men ventilationen på Tc och NOVA brann i går så lokalerna är stängda. Skit!

Trodde jag ist skulle få mysa med Idis och Milo, men dom hade andra planer.

Så har legat här i min soffa hela kvällen.

Faktiskt väldigt skönt men efter att ha skrivit det här blogginlägget inser jag vilken S-K-I-T vecka jag har haft.

INGET har gått vägen....

Förra veckan var så jäka bra på ALLA sätt.

Men den här veckan vill jag hittills bara glömma.

Synd att slutspelet avgörs senast på söndag, ser inte lovande ut...

För allt som inverkar på den här veckan verkar gå åt helt fel håll.


I morgon fredag kommer iaf bästis på besök.

Och det ser jag verkligen FRAM EMOT, jätte mkt!

Tänk att jag kommer hinna se henne innan barnet kommer.

Undra hur stor magen är? :-)

Med henne i min närhet tror jag iaf att den kvällen blir toppen fin :-)

Vi ska även försöka ta oss ner på lilla hotellet och lyssna när hennes kille och hans kusin tror ja d är spela och sjunga.

Vet att Micke e super duktig iaf så ska bli jätte roligt.

Luleå har match men jag tänker inte titta.


På lördag är det jobb igen.


På söndag firar jag att veckan är över!


På måndag BÖRJAR JAG OM IGEN!


Fy fan vilket långt och jobbigt inlägg, ni har gjort det bra om ni har varit med hela vägen ner.


Drar ner rullgardinen!


Love!


P.s Proteinfluff är grejer det! Se bilden nedan, hur MUMS ser d inte ut?


  


  


  


  


  

Skapa flashcards