Alla inlägg under juli 2010

Av Sandra - 29 juli 2010 18:16

Dagens ordspråk:

"vägen till startplatsen är den längsta"


Ibland infinner sig känslan av definitiv.


Den kom som ett brev på posten, stämplat definitivt.

Jag är tvungen att rygga tillbaka från mig själv och fundera vad jag egentligen tänkte på.

Hur hade jag tänkt lägga ihop pusslet?

Jag hade ju fakta från början och ett beetende att gå efter, ändå trodde jag...

Hoppades antagligen.

Resultatet av mina förhoppningar hade kunnat resultera i något riktigt bra, något fint.

Men man ska vara två för att dansa tango.

Ibland får man lov att arkivera emot sin vilja.


Det har hänt mycket och ingenting sedan jag skrev sist.

Men min sommar hittills har bestått mestadels av arbete.

Både på salongen och bakom baren.

Jobbar 6 dagar i veckan, några dagar dubbla skift, på söndag sover jag.

Har jag en aning motivation och energi kvar lyckas jag fylla upp sista dagen på veckan med ett träningspass åxå.

Träningen har blivit bort prioriterad i sommar. Jag gör det när jag känner att jag verkligen verkligen orkar och vill.

Man är ju inte mer än en helt vanlig människa.

Har inte tänkt smälla in pannan i väggen!


Om lite mer än två veckor väntar belöningen efter en slitsam sommar.

SEMESTER, på riktigt den här gången.

Ingen utbildning, inget jobb, bara semester.

I Magaluf väntar solen på mig och Johanna, och vi ska njuta av varenda eviga lilla enstaka sekund som vi tillbringar där.

Jag VET hur underbart det kommer bli.

GALET och fruktansvärt roligt.


När jag sedan kommer hem ska här börja packas, flyttpackas.

Ska dock inte flytta min "lilla" ruuuuumpa så långt men jag ska göra det ordentligt har jag lovat mig själv.

Jag tror verkligen att jag kommer att trivas i mitt nya hem när jag får det klart som jag vill ha det på centrumvägen 66.


Nu ska jag hoppa in i djungeln av tapeter och inredning för att hålla mig vaken tills det är lovligt att gå och lägga sig.


Vi ses!


 Love / Sandra.



Av Sandra - 1 juli 2010 18:40

Dagens ordspråk:

" Ju längre du sover, ju kortare blir livet"


Har ni träffat Ante kul?

Om inte borde alla göra det, för han är verkligen riktigt kul.

Han förlänger våra liv med skratt i hästlängder.


Det slår aldrig fel, aldrig aldrig någonsin.

Mina och Melindas mys kvällar på B4 med ETT glas vin resulterar alltid med mer än ETT glas...

I går innehöll den till och med shots.

Fy fan rent ut sagt.

Det har vi ju dock fått sota för ordentligt i dag när en dags arbete väntade oss båda.

Men vi klarade det och nu är brottsplatsen här hemma uppstädad och jag har placerat mig i sängläge med kurrande mage.

Men det var d värt, vi hade galet skoj.

Är man bara i ett bra sällskap har man roligt även fast hela kalix annars stannade hemma just i går.


Btw, så har jag kommit på att jag inte riktigt trivs i min lägga.

Blir galen på att det aldrig går att hålla ordning här, det finns ingen som helst förvaring och ytorna är för små i alla rum.

Jag vill ha ett fint hem, det här är fan inte fint...

Ska nog börja kolla runt efter ny bostad.


I morrn är det dags för baren igen, men jag ställer mig på andra sidan då.

Längtar!

Det bara är så förbaskat kul.

På lördag kastar vi loss ut mot det jag kallar gräddholmen för jag minns aldrig vad det heter, men Lollans stuga iaf.

Dit längtar jag också, inte till vinet just nu iaf men till platsen och sällskapet.

Är tok mysigt där ute och Lollan är världens underbaraste värdinna.

Vi lär nog fylla några skratthinkar igen under den kvällen.


Det var så mkt mer jag ville printa ner i dag men hjärnan står still och magen SKRIKER efter mat.


Tack och Gonatt från mig dårå...


Love / Sandra.


    

Skapa flashcards