Alla inlägg under januari 2010

Av Sandra - 27 januari 2010 21:20

Dagens Ordspråk:

"Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom"

 

Ingen dag är den andra lik.


Vissa saker kan förändras över en natt, medans andra saker tar så mycket längre tid. Det finns känslor som stänger in sig som en boxningshandske i magen . Men hoppet är det sista som skall lämna människan. Det gäller att inse och lära av sina misstag.


Dom senaste två veckorna har jag varit så förbenat trött, LAT, och humöret har varit en berg och dalbana. Vet inte varför jag är såhär just nu, men jag är otroligt less på mig själv för tillfället. Jag vet att det vänder, men jag önskar att det gjorde d NU! Men kanske kanske i morgon… Sätter  väl den lilla rosa på alarm 06.00 i morgon IGEN... Och ser vilken sida jag vaknar på. Har lärt mig att man måste lyssna på kroppen, men jag börjar undra om det är den lata delen av mig som pratar mer med mig nu än den delen som bara behöver lite välförtjäntlig vila.  Eller behöver jag komma bort ett tag?


Sen jag skrev sist har jag hunnit bli tjugosex år gammal. Nu är man närmare 30 än 20. Herre min ge. Jag är ju verkligen inte där jag trodde jag skulle vara i livet vid denna ålder. MEN det är faktiskt nästan bättre än jag tänkte mig. Jag har hunnit med mer än jag någonsin vågat drömma om. Och dessutom vet jag att jag har så otroligt mkt mer som väntar.  Det är en härlig känsla. Och det känns spännande.


Kanske att jag lämnar kommunen i helgen för en annan, kanske till och med två. Mest troligt vore det nog bara nyttigt med lite nya vindar =)


Snart februari, snart vår, snart LJUS!


Love / Sandra


  

Av Sandra - 13 januari 2010 22:38

Dagens ordspråk:

"Hemligheten bakom framgång ligger inte i att göra sitt jobb, utan att upptäcka den som är lämplig att göra det"

 

2010 – Ännu ett år i ny karriär

 

Jag har en plan inför detta år, en plan som jag hoppas kunna fullfölja.

Under årets gång vill jag gå en instruktörsutbildning i aerobic och gärna något mer.

Vill hitta tillbaka till dansen och koreografitänkandet, känslan jag får av dans går inte jämföra med något annat.

Förstår inte själv varför jag la det på hyllan, är så länge sen att min kropp knappt känner igen taktkänslan.

Jag ska åka till Magaluf och utbilda mig till bartender, jag skall byta sida på baren.

Må bättre, tjäna mer pengar

Komma i kapp med ekonomin, och kanske att jag i den här äckliga månaden januari nästa år kan ta mig till varmare bredgrader i några veckor och få njuta av att jag verkligen åstakommit ett riktigt bra 2010.


Dom senaste åren har mest varit fyllda med uppförsbackar.

Jag behöver sluttning, det måste börja gå neråt, annars kommer inte mitt hjärta eller hjärna orka pumpa mera.


Jag ska förnya, utöka kunskap, variera och våga 2010.


Love / Sandra




  


Av Sandra - 1 januari 2010 14:53

Dagens ordspråk:

"I livets lopp finns det inget målsnöre. De snören vi passerar är starten till ett nytt lopp" 

Nu är det över.

2009.


I dag är det helt plötsligt 2010, första dagen på detta nya år tillbringar jag här upp i Gälka i goda vänners lag.

Efter en trevlig gårkväll, med nyårssupé och fin skumpa sitter vi alla i egna vrår runt om i lägenheten.

Vet inte om vi laddar om eller laddar ur helt...


Även julen är över.

Tomten gjorde sitt årliga besök, och även fast man inte är ett barn längre så är det ofantligt roligt att öppna dom där klapparna varje år.

Hade tydligen varit en ohyggligt snäll dotter, syster och även barnbarn i år igen.

Tackar hjärtligt för alla mina fin fina klappar.

Fick även en ny upplevelse på julbordet, blöta.

Förbaskat gott faktiskt,

Var skeptisk till en början men det var d bästa på bordet i år :-)


December har varit en fullspäckad månad och det känns faktiskt rätt skönt att den är över nu.

Den har varit lite som en berg och dalbana, men nu såhär i efterhand kan ja se tillbaka och vara riktigt nöjd faktiskt.

Jag fick avsluta året med ro i själen.


Jag välkomnar 2010 med öppna armar.

Mycket kommer hända, det har jag på känn.


Love / sandra




               

                  






Skapa flashcards