Alla inlägg under mars 2010

Av Sandra - 16 mars 2010 18:43

Dagens ordspråk:

"Att sköta sig är att se till att man hinner med det roliga.

 

40 dagar kvar. 

I helgen var jag på första skotertävling för i år, var dock tyvärr den sista backtävlingen för i år.

Sm-finalen.

Jag märkte till min förtvivlan att startfältet minskat drastiskt i år, det har det nog gjort år efter år nu.

Lite rädd att den snart läggs på hyllan.

Nästan inga förare man känner igen längre, lite trist.

MEN dagen var underbar i Pite.

Strålande sol hela dagen fram till slutet då kom snön ( IGEN ).

Heaten gick bra för Kalle, men i finalen var han lite för het på gröten och drog en liten liten tjuvstart och fick starta med avslagen motor, aj aj.

Men andra i samma heat ville också lite för mkt att dom körde lite över sina egna förmågor vilket gjorde att Kalle kunde klättra igenom fältet och plocka en tredje plats! Tjoho!

Vi stannade med våran 3:e pristagare Kalle och c/o i Pite för bankett och utgång.

En mkt trevlig tillställning som gav mkt skratt :-)

Det var värt varenda krona, och att jag numera den här månaden är ruinerad...

Piteå´s nöjesliv måste man besöka igen.


Till helgen väntar spinn för livet och Anders Frohm´s 30 års fest.

Trodde festen var över för den här månaden men det var den tydligen inte.

Aerobicsutbildning dagen efter så blir varannan vatten. MINST :-)


Annars kommer jag fylla den här veckan med jobb och träning.

Jobba för att fylla på resekassan, och träning för att kunna stå i bikini om ca 1 månad, hahahaha!

Inte länge kvar tills man får dra nu...


Love / Sandra.


            

Av Sandra - 10 mars 2010 23:06

Dagens ordspråk:

"Motgången är ofta en förklädd vän. Möt den med tacksamhet, för den ger dig styrka och klokskap"

 

((Nedräkningen har börjat: 47 dagar kvar till äventyret!))

Helst av allt vill jag alltid kunna allt innan jag en lärt mig. Hatar att vara "trög". Hatar känslan av att känna motgång, hopplöshet. Jag gillar inte att vara nervös. Jag skjuter så mkt på framtiden hela tiden utan att ta tag i saken. Det slår jag mig själv på kinden för varje dag. Jag vet ju nånstans att jag klarar allt om jag bara vill, varför känner jag då hela tiden av dessa sympom?


Men i dag fick jag en sån där härlig känsla i kroppen. Har masserat folk hela dagen i dag, och för mig tar det oerhört mkt på mig både psykiskt och fysiskt. Jag ger allt jag har av mig själv för att den här personen skall komma ut nöjd över att han / hon kom till just mig! Inför min sista kund var jag väldigt trött, tänker alltid hur jag ska avlasta mig själv men ändå göra kunden nöjd. Man är inte alltid på topp. Jag tog mig igenom även den massagen och efteråt säger kunden till mig:

 - Det här var den absolut bästa och mest professionella massage jag NÅGONSIN varit med om Sandra.

 Just i det ögonblicket när man får sådan feedback skulle man kunna jobba flera timmar till. Hon gjorde min dag och det är precis sådana kunder man behöver då och då, som ger en feedback, som ger beröm för allt man ger.


Inte blev man någon massageterapeut över en natt heller, jag var en nybörjare inom det också en gång. Höll på att få ett sammanbrott för att jag inte lärde mig fortare. Men se vad det gav mig!


Kämpa kallas det tydligen! Jag får ju faktiskt skylla mig själv att jag slänger in mig själv i saker som jag inte kan ett skvatt om, och som tar tid och lära. Nu måste jag börja tänka positivt och tro på mig själv ingen! Men var ska ja börja..?


Får sova på saken...


Nu ger ja iaf upp för i dag.


Gonatt!

Love / Sandra som KAN om hon bara VILL :-)


Ovido - Quiz & Flashcards