Alla inlägg under maj 2010

Av Sandra - 31 maj 2010 00:41

Dagens ordspråk:

"Tiden förändras inte, vi förändras"


Det var precis vad jag behövde.

En helg som skingrade mina tankar.


I fredags stod jag bakom baren igen, precis som förra helgen.

Skillnaden nu var att allt kändes så mkt bättre.

Det tar sig som man brukar säga.

Var hur roligt som helst, timmarna springer i väg och efter stängning känns det precis som att dagen bara har börjat och att sängen knappt e ett alternativ.

Skumt jobba om nätterna, iaf i min värld.

Jag har ännu en gång hittat rätt inom yrken, att älska det man joobbar med förlänger livsglädjen så mkt längre.


I går, lördag delade jag, Johanna och Melinda några flaskor vin på sjuan.

Även Ulle och Rally hade vi vid vår sida.

En riktig tjejkväll innehållande mkt tjejprat.

Älskar dom där kvällarna när man bara får sitta ner i lug noch ro med dom finaste vännerna man kan få och bara prata om alls som rör livet.

Alla pratar, alla lyssnar.

Utgången föll på Kalix ( som vanligt ) till slut efter tankar att styra kosen mot Ume eller lule.

Fastän alla dom människor vi vanligen umgås med på hotellet verkade ntingen utrymt kommunen eller stanat hemma hade vi galet roligt iaf.

Jag och Johanna la upp ett mål när vi klev in i entren.

Vi skulle sänka stackars Jerker.

En ny bekantskap, en ung go och glad praktikant från söder som alldelens snart skall ta studenten.

Sagt och gjort,tog in alla lärdomar från Maggan och körde :-)

Den kvällen kommer han nog minnas ett tag, eller så inte alls.

Några shots senare kom väggen, men då tog vi åtminstone vårat ansvar och förde honom hem på rummet.

Han tyckte nog om oss än i dag faktiskt, tror vi iaf :-)


I dag var det segt till en början, efter en välbehövlig brunch på B4 åkte vi till Maria som fyllde 30 i dag på tårtkalas.

Mysigt och kul och få se hur hon fått det i sitt lilla hus :-) 

Sen har det mest varit soffan och kollat på insidan av ögonlocken resten av eftermiddagen innan jag gav mig i kast med uppvisningsträning på TC i en halv timme.

Trodde jag skulle dö, var inte med varken fysiskt eller psykiskt.

Vart är min glöd för träningen??

Nå väl efter d avslutade vi kvällen med filmmys hos Jowis.

Såg en sjukt bra film som vi aldrig ville skulle ta slut, likaså denna dagen.

Nu e den tyvärr slut och nästa har redan börjat.

Och nu när klockan slagit 24 är det lillebrors födelsedag.

GRATTIS Henke!

Bästa brodern som går i ett par skor!


Nu är det dags att sova, det är ju faktiskt mitt i natten :-)


Sov gott people!


Love / Sandra.


Av Sandra - 27 maj 2010 23:07

Dagens ordspråk:

"Sparsamhet är en stor inkomst"

 

JIPPI!

I kväll dejtade jag och Jowa på B4 efter jobbet och BOKADE resan till Magaluf i Augusti.

Varför har jag inte pusslat ihop mina resor själv tidigare?

Det blir ju så mkt billigare!

Nu e jag så förbannat nöjd.

Nu kan jag gott jobba och slita hela sommaren för jag vet vad som väntar mig i änden av den :-)


I morrn tar jag plats bakom baren igen, första studentfesten på hotellet för i år.

Så ut med er studenter!


På lördag är man ledig då blir d sova ut och sen göra något kul med tjejerna på kvällen.

Millan e sugen på Lule, så får se vart vi hamnar i länet :-)


Dessutom besitter jag just nu sjuk träningsvärk...

Att min kropp ALDRIG lär sig!

Så nu e d nog dags för den att vila några timmar.

Så HOPP i säng Blad!


Gonatt!


Love / Lyckligt Blad!



Av Sandra - 26 maj 2010 21:03

Dagens ordspråk:

"Handling betyder mer än ord"



Verkligheten kommer i kapp hur man än vrider och vänder.


I går avverkade jag mitt första träningspass på över en månad.

Tungt så ini .......

Men skönt, d behövdes.

Lugnt gympass, och tokigt bra och tungt spinningpass.

Jag e dock lite orolig över sommarens träning, känner mig redan stressad över att dygnet kommer ha för få timmar...

Men d e väl iofs inget ovanligt.

Jobb och träning e nog vad min sommar kommer bestå av.


Nu i kväll hade vi hårfix på salongen jag och Sara efter att vi varit på spinning tillsammans.

Med henne kan man drömma, önskar jag var lika modig som henne.

Jag har börjat tänka i många olika banor inför min framtid.

Karibienkryssning?

Hur låter d?

Bra lön, bra dricks och kanske man hittar en rik karl på köpet, HAHAHAHAHAHAHA!

Vi barkade i väg lite ja... ;-)

Men allvarligt, skulle d vara så fel att spendera några månader av sitt liv på en lyxkryssare i Karibien?

Jag e ju bara så fjantig som inte kan lämna mina nära och kära hur länge som helst.

Men man måste väl fan växa upp nångång och lära sig.

Sommaren på ställen som Magaluf, vintern på kryssningar...

Vem vill inte d EGENTLIGEN?

Jobba SPA på dagar, bar på nätter.

Måste ju vara ett plus i kanten att jag kan bägge och?


Nåväl detta är bara spekulationer än så länge.

Inget som kommer ske i år, men kanske får en start nästa.

I år är mitt enda mål MAGALUF i augusti :-)

Håller mina tummar och tår att min Jowis kommer med mig!!!!


Nu e d dags hoppa i duschen för att sen bara mysa ner sig i soffan!


Love / Sandra.


P.s Jag VET att d e trist utan bilder i bloggen, men har inte införskaffat någon ny kamera än. Kanske till helgen :-)



Av Sandra - 20 maj 2010 19:23

Dagens SÅNG!

Kom å sing en sång

Flaira gör vi dagen lång

kom å sing en sång

PÅ MAGALUFS STRAND!

By: Jon Hole


Alla som är less på mitt tjat om min ångest kan genast klicka sig härifrån.

Det här är min blogg, här skriver jag vad jag känner just i detta nu.


Trodde ALDRIG att det kunde kännas såhär... och dessutom hålla i sig utan en tillstymelse till att försvinna.

Förstår precis vad Tobbe menade nu från grupp 1 som fick panik när han kom hem och köpte en returbiljett.


Jag älskar allt jag har här hemma.

Min familj, mina vänner och mina jobb.

Men mina ögon har blivit större, jag kommer ångra mig om jag från och med nu inte följer mina drömmar.

Jag har verkligen inte levt mitt liv klart.

Känns som jag precis har börjat.

Jag hoppas jag får jobba som en tok i sommar så jag kan åka i väg i lugn och ro i augusti igen.

Längtar så sjuuuuukt mkt!


Vill dessutom klargöra en sak.

Jag blev INTE kär på Magaluf, inte ens i närheten.

ALLA frågar.

Jag bara älskar det livet och dom människorna som finns där.

Man behöver inte dricka sig redlös varje kväll, man kan ha en myskväll även där i lugn och ro...


När jag kom in genom dörren i kväll efter jobbet ringer min älskade lilla Discomalin!

Så roligt att prata med henne igen och höra hennes härliga sätt att uttrycka sig :-)

Även hon har sjuk längtan tillbaka.


I morgon ska jag på afterwork med mina tjejer här hemma.

Ser fram emot att få sitta ner tillsammans med dom och bara surra järnet som vi alltid gör.

Ska försöka behärska mig och inte bara prata om Maggan utan om livet här hemma.


På lördag ska jag tydligen göra första passet som nybliven utbildad bartender på hotellet här i Kalix.

Ska jobba med Anton som gått precis samma utbildning så förhoppningsvis vet han vad jag kan och inte kan.

Lite nervös e jag allt.

Men va fan d ska bli göööööööör skoj!


Nästa vecka e d nog dags ta tag i träningen, min motivation ligger just nu så långt ner på minus den bara kan.

Fattar inte hur i hela världen jag ska få tillbaka den motivationen jag hade innan jag åkte.

Men d löser sig, d gör d alltid :-)


Jag är inte klar!

Jag har precis börjat!


Love / Sandra.

Av Sandra - 18 maj 2010 23:22

Dagens ordspråk:

" Jag är inte klar "

AV : Sandra Randeblad, alltid go och glad!


  


Jag saknar discofiskarna.

Min Doris simmade bort sig i alla drinkar i fredags och följde mig aldrig hem.

Hon stannade alltså till efter stängningen kl 6.

Jag undrar fortfarande vart bortamatchen vart.

Om NÅGON har sett eller hört något om henne, hör av er!

Hon e galet sliten den fisken, hon behöver åka in på rehab!

OMG!



Fast egentligen är jag väl bara avundsjuk på att hon fick stanna och inte jag.

Disco orginal fick följa med hem till Sverige, Magnus tyckte inte det var så passande för han att stanna, han har inget vett i sitt discofisk huvud!

Disco B hoppas vi är i Mike´s händer eller står nere på cluben.

Han hade inte gått igenom säkerhetskontrollen.... han läkte batterisyra.


Jajja tillbaka till verkligheten ( fast jag inte vill )....

I dag var första dagen på jobbet.

Vet inte hur d kändes...

Jag var där, men mitt huvud var någon annanstans.

Jag är lost just nu känns d som.

Inte här, inte närvarande.

Tur att jag har världens underbaraste kollegor och kunder.


På lördag ska jag jobba mitt första pass som bartender.

Det ser jag fram emot.

Blir kul att få bredda sig mera, lära sig ännu mera!

För detta kan vara min framtid...

Någon annanstans i världen någongång i min framtid.

Inte här i Kalix.

Som mamma säger:

Det tog bara lite längre tid för dig att våga.

Så sant, men nu vill jag inte sluta.

Nu är jag hemma för att jobba...

Jobba för att kunna resa...

Sen får jag se vart jag är nästa år och året därpå...

Ödet får avgöra min framtid nu...


Kärlek!


Love / Sandra


     








Av Sandra - 18 maj 2010 00:13

Dagens ordspråk:

"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat"

  


Precis som när någon har fött barn skall jag inom snar framtid försöka skriva ett inlägg om min tid nere i Magaluf, nu är det bara för jobbigt.

Skulle även lägga upp bilder, men jag kunde  inte välja bland alla 1000. Det får bli en annan dag även det.


Så fort planens fötter slog i på arlanda säger Magnus:

- Hur mkt pengar har du kvar Sandra?

Tillräckligt ( kunde nästan läsa hans tankar ) säger jag.

- Ska vi vända och åka tillbaka säger han då?

- Dirr tyckte jag.


Känslan att lämna Magaluf går inte att beskriva inte så heller tiden där.

Det är en tid som finns i våra hjärtan och minnen, en tid vi alla vill ha tillbaka.

Har aldrig haft sådan här ångest, aldrig.

Jag vill bara tillbaka, hur hemskt det än känns och säga till alla nära och kära här hemma.

Vill packa ner er alla i en resväska och flytta härifrån för ett tag.

Vi bor på fel plats.

Jag började planera min returresa redan i natt när jag kom hem.

Vi åker i augusti.


Love / Sandra


Bjuder på lite Magaluf musik!


http://www.youtube.com/watch?v=Px3_wP2LQj0


http://www.youtube.com/watch?v=J9yzoTHP9HY


http://www.youtube.com/watch?v=iWsTUhGB710&feature=related


 

    

Av Sandra - 10 maj 2010 16:01

NU går d fort, fort som fan rent ut sagt.

Vart tusan försvann veckorna?

Nu måste jag verkligen organisera allt i mitt huvud.

Måste tänka klart fram till torsdag.

Då är d prov, en massa massa prov.

Nu e d baske mig sista gången jag anmäler mig till en intensiv kurs.

Detta var andra gången och det är lika tungt och jobbigt varje gång.

Det går i ett jäkla tempo och jag är helt enkelt för seg i skallen.

Vi får se hur d går.

Kommer inte kunna göra d bättre än jag gör på torsdag.

Bara jag klarar det sdå är jag nöjd känner jag nu, alla vill väl ha MVG.

Men jag är nöjd med ett G.

Då blri d åka av torsda, fredag innan hemresan på söndag.

Det är väldigt blandade känslor den här veckan.

Man vill hem för att man vill "slippa" undan proven.

Men livet här e så ruskigt roligt och människorna helt underbara.

Nu menar jag inte att d e tråkigt hemma, men ni bör ha varit här för att förstå att man gärna vill stanna.

Jag har mkt mkt som väntar mig hemma d är det som kommer flyga mig hem på söndag.

Jag HOPPAS att jag kommer ha möjligheten att komma tillbaka igen innan säsongen är slut, om så bara för en fjuttig vecka.


I helgen kom ÄNTLIGEN värmen och solen, d var väl baske mig på tiden tycker jag.

MEn man hinner inte direkt bli brun innan man åker hem.

FAN :-)


Nu får det vara nog med dataandvändandet i dag nu ska vi hem och plugga och sen blir d en liten utgång i kväll till grabbarna iaf.

Men en tidig hemgång så man orkar plugga i morrn ordentligt innan skolan.


Hoppas alla mår bra hemma och jag håller alla tummar och tår för mina vänner här hemma här nere att dom kommer klara sig igenom den här veckan med flaggan i topp!


Puss på er!


Love / Sandra.

Av Sandra - 7 maj 2010 13:44

Nästa fredag är vi klara, då står miott betyg på ett papper.


I går föll allt samman.

Jag ville strunta i allt och åka hem med första bästa flyg.

Hem till mamma och pappa, precis som ett litet barn.

Ingenting gick som d skulle. Ingenting.

Börjar tvivla starkt på att det här är min grej.


Men hur än resultatet blir så kommer jag nog aldrig ångra att jag åkte på resan.

Då hade jag aldrig lärt känna alla dessa människor jag har runt omkring mig VARJE dag.

Allt är intensivt, ALLT.

Pluggandet, lektionerna, festerna, våra liv tillsammans 24-7.

Och det är ju ungefär så våra dagar ser ut.


I går kväll var temat gla´pack utstyrsel.

Själv gick jag omkring i bikini överdel och kjol gjord av gla´pack.

Inte normalt.... INTE normalt....

Men vi är ju på Magaluf, här verkar ingenting omöjligt.


I dag är d äntligen vinprovning, den har jag längtat till.

Jag som älskar vin.

I kväll blir d lugnt med pluggande efter skolan som slutar 22 i kväll.

I morgon öppnar GG Beach cluben på RIKTIGT för säsongen.

Som d känns nu skippar jag den, men jag vet hur d går...

Det kan vara väldigt väldigt dumt att missa den.


Den som lever får se.


Love / Sandra.




Ovido - Quiz & Flashcards