Alla inlägg den 3 november 2010

Av Sandra - 3 november 2010 22:55

Dagens ordspråk:

"Målet är inget, vägen är allt"


Min blogg den överlever men d e knappt, den ligger ofta och gungar långt ut till havs där tysnaden försvinner i ett svall av vågor.


Det låter kanske hemskt men mitt liv är inte så roligt skriva om just nu.

Eller egentligen, det kanske inte är så roligt för er att läsa om.

Mitt liv innehåller mest bara jobb nu för tiden.

Jag ska absolut inte klaga, jag har d sjukligt bra och älskar mina jobb.

Men nu börjar jag nog känna att jag kanske måste få in mer i mitt liv ett tag.

TYP en dag / kväll i mitt nya hem.

Lite lugn och ro.

Som jag skrev till en vän i dag, man är inte 18 längre men samtidigt blir d vad man gör d till.

Men just nu är jag mättad.

Men PLÖTSLIGT, tajmat helt utmärkt finns det nu planer för annat än jobb.

På lördag är jag LEDIG och ska faktiskt åka upp till mormor och farmor i Korpilombolo med min mamma.

Ska bli sååå mysigt att bara få vila i deras händer.

Däruppe är det verkligen lugn och ro.

En bra uppladdning för helgen som SEDAN kommer.

Helgen jag väntat på sen jag lämnade Magaluf första gången.

Reunion!!

Kryssning Sthlm - Riga med dessa underbara människor!

Det kommer bli så GALA det bara kan bli.

Jag vet redan nu att jag kommer leva på denna helg ett långt tag framöver.

Om jag kommer hem levande och klarar aveckan som där kommer är jag sedan ledig ÄNNU en lördag.

Men då för att hela personalen på hotellet är det och tillsammans bjuder upp till fest + konferens såklart :-)

Helgen DÄREFTER är det julskyltning, antar att jag kommer hamna på ett schema men lördagen innan julskyltningen har på något sätt blivit helig för mig och Melinda.

Då e d fix och trix inför söndagen och glöggmys på salongen.

Och det ska mkt till om jag ska avvika från den traditionen.


Så november kanske kommer fylla på min energi igen för att sedan tokköra hela december??

ELLER så blir d total urladdning med tanke på vad som väntar...??

Den som lever får se, men jag ser fram emot mkt den här månaden...väldigt väldigt mkt.


Har väl kanske inte undgått så många att jag hunnit flytta åxå.

Nyckeln har varit min i över en månad nu men ännu står det inte riktigt klart.

Ibland önskar man bara att man hade den där karln iaf.

Mkt klarar jag själv men fan inte allt, d e väl bara att erkänna.

Även fast jag tycker att jag och Jowis klarat det mesta med bravur.

Lite möbler som fattas och lite små tjafs för hyresvärden att fixa så är detta snart klart.

Men jag trivdes från första stund jag satte foten innanför dörren.

Jag älskar mitt nya hem.

Detta känns rätt och verkligen som mitt.

det frågas om inflyttningsfest... och kan redan nu meddela att den inte kommer infalla förrän i januari :-)

Så då vet ni!

Men en liten glöggkväll med d närmsta finns där i mitt bakhuvud, d ska jag hinna med SNART.

Allt beöver ju inte infalla på helgerna juh.

Veckomys är nästan ännu mer värt.


Med det så avslutar jag detta otroligt spännande inlägget ( Not ) och säger Gonatt!

Tyvärr hittar jag inte sladdfan till kameran så jag kan lägga in bilder som tänkt... får bli en annan dag....månad?? jag när d nu blir...

Ska försöka ro bloggen iland väldigt snart igen, jag "lovar".


Puss på er!!

Love / Sandra.




Ovido - Quiz & Flashcards