Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Sandra - 21 februari 2010 22:37

Dagens ordspråk:

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra"

 

 

Jag är så jävla less på medierna och deras hets kring snöovädret i södra Sverige. Vi bor i ett nordligt land, skaffa RESURSER och bygg för fan ordentliga byggnader. Jag kan inte annat än skratta åt hur hjälplösa dom är där nere.  Det kommer snö i Sverige och oväder drabbar alla för eller senare. Gäller bara vara förberedd.


Nog om d…


Catja, min fina älskade vän uppe Gällivare fick i går en liten gosse som skall heta Charlie, jag gillade namnet. Passar på nått sätt på just Catjas pojk. Fast jag har alltid trott att hon skulle döpa barnen till Skulder och Mulder, från Arkiv Kryss  som hon sa när vi var yngre. Åh vad jag saknar henne… Vi måste nog ha reunion snart.

GRATTIS  ännu en gång gumman om du nu läser det här!


Medans alla mina vänner från ”gänget” skaffar familj, hus och allt det där går jag helt åt andra hållet. Men inte är jag bitter för det, just nu e jag rent ut sagt förbannat glad och mår klockers.


Skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan träning i dag, att nu få utbilda sig och vara en förebild för andra och hjälpa dom att älska träning känns helt mitt i prick.


Att snart få fara och resa till en SOL och känna av iaf liiiiite värme och samtidigt få en kanon utbildning som sedan kan leda till mer jobb känns som en trygghet i livet, ett till ben att stå på. Man kan aldrig vara för bred.


Ingen kan förstå hur jag älskar det jobb jag har på HUDverket. Där jobbar jag med det jag älskar att göra, med underbara kunder och mina bästa vänner som kollegor, det kan fan inte bli bättre.


Jag har börjat ta mer tid för mig själv, jag har alltid haft ett beroende av att få mina egna stunder, men senaste året känns det som har jag hela tiden haft folk omkring mig. Nu drar jag mig tillbaka lite och jag mår jätte bra av det. Jag hinner tänka, utvärdera och reflektera.


Något jag fortfarande önskar är att jag ska bli modigare, jag är ännu för feg. För nervig. Jag har fan inte ens nerver för OS,  blir galen av all spänning, måste byta kanal för att senare byta tillbaka och då kan jag KANSKE se upploppet eller sista minuterna i en match eller nått. Jag mår nästan illa… Kollar hellre reprisen när jag vet hur det slutar, är ju ändå nervös… Herregud vilken tönt man är ibland alltså.

Önskar jag liksom kunde se in i framtiden om jag ska klara allt som jag tar mig an  innan jag gör det, då hade jag varit lugn. Ska tydligen vara någon tjusning med spänning, men nån måtta får det vara för MIG iaf.


En helt annan sak nu…


I måndags hade jag min skidpremiär, var sjuuuuukt skönt. Drog en 100 minuters prom efter 45 minuter skidor för vädret var gudomligt rent ut sagt! Det var dock den enda för sen har resten av veckan varit Iskall, men d bryr sig väl ingen om? Att vi har sjukt kallt? Nej nej, vi e vana, vi kan d här… Fick iaf ett smakprov på våren, det var nog det som gjorde att jag haft så fruktansvärt med energi och lyckorus i kroppen i veckan. Kära vår du e välkommen!


Nu ska jag försöka somna tidigt och vakna tidigt som *** för Sverige – Finland. FAST EGENTLIGEN kan jag vakna king 8, då börjar d vara slut, slipper spänningen.


Sov Gott!


Love / Sandra.


  

Ovido - Quiz & Flashcards