Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Sandra - 11 februari 2010 20:53

Dagens ordspråk:

"Lika barn leka bäst"

 


I dag pratade jag med en kund om olikheter och likheter mellan syskon.

Hennes döttrar var ingejör respektive akutsköterska, en sju helsikes skillnad alltså.

Hon föredrog när Ingengören plockade hennes bryn för akutsköterskan  var INTE lika varsam.

Att syskon kan bli så olika, födda av samma kött och blod och ändå skapa så olika liv.


Jag och bror är väl lika fast vi är olika.

En av oss är lik mamma till utseende den andra pappa, men vi e inte ett dugg lik varandra.

Tycker vi iaf.


Våra likheter:  Vi kan ha tendens till att mummla en del, vi har tjockt hår och stora fötter, är envisa som stryk, men vi är båda otroliga känslomänniskor.

Bryr oss väldigt mkt om dom vi står nära och vi kör BMW ( haha ).


Våra olikheter: Den ena jobbar i skogen, rätt oglamoröst ;-) Medans den andra jobbar på skönhetssalong som iaf ska vara rätt glamoröst.

Henke är alltid nykter och jobbar på det lokala utestället när jag själv slår klackarna i taket.

Tror faktiskt att Brorsan står stadigare på jorden med båda fötterna än jag.

Ibland kan jag nog vara ute och sväva lite väl mkt kanske.


Jag är tre år äldre än Bror.

Men i dag känns det som att Henke är den äldre av oss, så förbenat skötsam och driftig.

Han är till och med mer noga med städningen i sin lägenhet än jag.

Jag har blivit en riktig slarver.

Jag är mer hemma på mat och bak området.

Brorsan äter mest av strösslet när man bakar, och äger nog inte ens en receptbok.

Man kan säga att ja har”matat” honom sen vi var små.

Men som små var det mest mosad banan, men ni skulle sett matningstekniken jag hade på han.

Fullkomligt MATADE in den, och fort skulle d gå.

Kanske lite för fort för att han skulle hinna svälja, men åt gjorde han iaf. Idag äter han typ allt man lagar, och det går fortfarande alldelens för fort när han äter.

( Men det gör hela familjen, äter fort )


Som jag sa är han driftig , brorsan har alltid jobbat mycket, det lärde han sig nog redan som liten att man måste jobba för att ha allt det där som han ville ha.

Men ibland tycker jag att han iaf borde ta nån vecka semester, se lite annat än skogen för ett tag =)

Henke har alltid haft tusen järn i elden,  min eld börjar i dag bli lika stor som hans

Flera olika jobb, mkt träning och massor med vänner och fritidssysselsättningar.

Där är vi nog åxå lite lika, vi har rätt stora mål i livet och vi är villiga att jobba mkt för att nå dom.


Men i slutändan är lillebror ändå lillebror.

Den bästa som finns, den jag är mest rädd om och överbeskyddar precis som en storasyster ska göra.


Finns ingen bättre bror än du Henke Blad!


Love / Syster yster Sandra Blad.


  

Ovido - Quiz & Flashcards