Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Sandra - 3 februari 2010 21:30

Dagens Ordspråk:

"Skönheten sitter i betraktarens ögon"


 

Efter ett svettigt afropass och ett skakigt yogapass tog jag en LÅNG dusch och hann reflektera över en hel del saker.


1. Att yoga inte är min grej. Har försökt intala mig själv varje gång att detta är något jag kommer gilla när jag gjort det några gånger.Men i dag tog det stopp. Det ger mig inte det som jag vill ha ut av det. Yoga är så vackert när en person som brinner för träningen utför positionerna. Men jag är inte en av dom, jag skakar som ett asplöv och får bara ont ( kallas även STEL ). Det ger mig ingen kick, och det tycker jag det ska göra för då känner jag att jag hamnat rätt.


2. Att jag SKA prova på Bodypump, vad är jag så rädd för? Antagligen det gamla vanliga, att man ska känna sig kass = svag. Men alla e väl nybörjare nångång, eller hur? Bokat och avbokat fredagens morgonpass i en månad nu. Jäkla fegis! PÅ FREDAG… kanske ;-)


3.  Mitt i allt inser jag hur kasst Sebastians schampoo och balsam är i jämnfört med Lanza.  Mitt hår blir strävt och livlöst när jag går tillbaka för att använda upp mina stora jäkla flaskor med Sebastian. Nä får bli sista utvägen schampoo och balsam i forts. Lanza är det som gäller i mitt hår. GUDOMLIGA produkter! Prova!


4. Och som vanligt efter duschen kommer jag på hur jag plötsligt ser ut i ansiktet när sminket är borta och jag ska ut i det där omklädningrummet och möta folk igen. Jag avundas människor med perfekt hy, varje dag ser jag dom, Varje dag hatar jag min egen. Fast i samma ögonblick kommer jag att tänka på vad yogainstruktören sa som avslut i passet. Att varje möte med en människa, vare sig det är på bussen, i butiken, i träningslokalen, vart som helst påverkar människan. Om jag tittar bort för att någon inte skall se mitt ansikte kan jag aldrig visa min personlighet. För mina ögon, min blick. Mina läppar, mina ord, min kropp, mitt kroppsspråk PÅVERKAR människan jag möter. Om JAG möter denna person med ett leende och något ord mår denna person bättre och får ett bättre och mer trovärdigt intryck av mig. Jag kan inte titta bort fast jag vill. Jag kommer aldrig möta HAN om jag tittar bort. Jag är ju för fan den jag är, med eller utan dålig hy. Jag måste bli starkare här, måste sluta vända blicken. För jag vänder inte blicken för att jag inte vill möta hans eller hennes blick, utan för att jag skäms för en så enkel sak som min hy. Men när jag går ut ur duschen gör jag precis som förr, gömmer mig.


Innan jag går hem tittar jag bara in i salen snabbt för att se så Melinda är på plats, och det är hon. Hon pumpar för fulla muggar. Bestämmer mig än en gång för att på fredag då jäklar ;-)

 Men den som lever får se…


I morgon är jag ledig.

Länge sen jag var det under en ”vanlig” veckodag, vad gör man?

Sova tänkte jag, och hälsa på tjejerna på jobbet  tror ja ;-)


Sov gott vänner och familj.


Love / Sandra.

Ovido - Quiz & Flashcards