Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Sandra - 12 februari 2010 10:54

Dagens ordspråk:

"Det finns ingen bättre spegel än en god vän"

 

Måste bara få dela med mig av den dikt jag fick av Johanna när jag fyllde år.

Den hänger på mitt kylskåp och jag läser den varje dag.

Jag blir så varm i hjärtat av den och den gör mig så glad.


Jag är inte riktigt säker på när det hände

men jag är väldigt glad

Du kom i mitt liv när jag behövde

en vän som hade ryggrad

 

Ju mer jag lär känna dig ju mer lär

jag känna mig själv

Du verkar så upplyftande och frisk som

en brusande älv

 

Du och jag är nästan detsamma men

ändå så olika

För båda av oss ge oss inte en tum till vika

 

Du kan verkligen lyssna och ditt hjärta är

medlidsam

Inga lögner, inget skvaller utan rak och tydlig

och rättfram

 

Jag lovar att alltid vara där till det bittra slutet

för mitt sigill till mitt hjärta är obrutet

Man kan säga att du funnit mitt hjärtats parabolantenn

Du är verkligen en definition på en sann vän

 

 

Tack Jowis!

 

Love / Sandra


  

Ovido - Quiz & Flashcards