Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Marknader...

Av Sandra - 10 februari 2010 21:43

Dagens ordspråk:

"Om du alltid säger "vi får se" händer det aldrig någonsin någonting"

 

 

Det var precis som jag förutspådde, men älskade känslan.


Förra helgen besökte jag för första gången Jokkmokks marknad.

Det var precis som dom säger, KALLT!

Men var underbart att se att NÅN marknad ännu lever och fortfarande är STOR och drar ofantligt med människor.


Jag minns det som i går.

Marknaderna i Töre som på ”min tid” faktiskt var väldigt stora.

Både sommar och vintermarknaderna.

Natten innan marknadens första dag kunde jag inte sova, det var precis som natten innan julafton.

Jag längtade ihjäl mig till att få kliva upp och klockan skulle bli 10.

Då öppnade dom!

Jag gick runt, runt och runt.

Min shoppinglista såg ungefär likadan ut varje år:

Godis, munkar, TERMOSAR, pennor och sudd.

Älskade korgståndet som var där VARJE år. Vet inte varför jag tyckte så mkt om just det ståndet, minns inte att jag handlade så mkt i det, men jag älskade att titta på allt.

Tivoli fanns det också, bakom folkets hus.

Minns inte årtal, men sommaren då Bailando föddes nötte tivolits högtalare denna låt och det blev också sommarplågan.

Den marknaden åkte jag dinosaurien TYP 52 ggr, FEMTIOTVÅ gånger…

I dag fattar jag inte ens vad som var så roligt med den, och herregud så jag JAGADE folk som ville åka den med mig. Till slut bjöd jag med vänner bara för att få åka den. Ibland är det nästan pinsamt tänka tillbaka på livet =)


I dag är Töre marknad DÖD. Totalt nerlagd, och det tycker jag är super duper tråkigt. Speciellt för byn, som verkligen håller på att förfalla när ALLT tas därifrån. Önskar mina barn också hade fått uppleva Töre marknad som när jag var ”mindre”.


Efter att ha varit träningsfri i en vecka pga förkylning orkade jag inte vänta längre.

I kväll upplevde ja ett så fruktansvärt roligt Afrodans pass på TC!

Älskar Afro, det släpper så mkt spänningar i kroppen både psykiskt och fysiskt.

Och dom nya blocken var helt underbara!

Har du inte provat afro än är det verkligen på tiden!!!


Snart börjar jag även min aerobicsutbildning, och jag ser fram emot den så fruktansvärt mkt!

Är både spännande och nervöst, klarar jag leda en hop människor?

Fy tusan vilken härlig utmaning!

Håll tummarna för mig snälla ni =)


Dags för kvällsrutinerna och gå tills sängs med nya numret av Glamour.

Sov sött där ute!


Love / Sandra.


  

 
 
Ingen bild

Mamma

11 februari 2010 11:00

Håller alla tummar och tår och jag VET att det kommer att gå superbra. Kram

 
Ingen bild

Jowis

12 februari 2010 14:43

Nog var det kallt alltid men mycke trevligt :) Synd att man inte kan vrida tillbaka tiden så hade vi kunnat gå runt runt tillsammans på marknaden. Jag vet att du kommer klara dina utb galant

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 15 juni 2011 21:23

Har nog glömt nämna att jag har flyttat! Alla har ju FAKTISKT inte facebook :-)   www.nattstad.se/sandrablad   Får se om jag bor kvar eller flyttar tillbaka... Men där hittar ni mig just nu iaf.   Love! ...

Av Sandra - 12 juni 2011 15:27


  Jag är huvudrollen i min egen saga. Det är jag som sätter punkterna och startar nästa mening.   Semestern är bokad!   1 vecka i Stockholm i Juli, och 2 veckor på Mallis i augusti. Har aldrig längtat så mkt till ledighet som i år.  ...

Av Sandra - 30 maj 2011 23:01

  Vänd inte ödet ryggen, då kan du missa något som verkligen var meningen. Livet går inte i repris.     Dags för uppdatering..? Mmm...skulle tro d :-)   Sorry people, men har haft tekniska problem i nån vecka. Sjuuuukt irriterande, ...

Av Sandra - 14 maj 2011 14:23

  ZUMBA HE ZUMBA HA!   Mitt liv kretsar just nu kring ZUMBA! En träningsform som har ALLT! Cardioträning & styrke i ett. En sjukt bra träning för att trimma din kropp och som samtidigt inte är annat än GALET rolig!   I morgon är det P...

Av Sandra - 5 maj 2011 21:51

  Alltid lika roligt när godisskålen är full, men oftast är den alldelens för fort tom. Försöker äta sakta, och välja rätt karamell.   Dom flesta vet redan att jag älskar att jobba. I allafall med dom jobb jag har. Men med många jobb medf...

Ovido - Quiz & Flashcards