Alla inlägg den 2 april 2011

Av Sandra - 2 april 2011 14:38


Vårkänslor


Fokuserad och alert är min sammansfattning av den här veckan.


Jag blir så glad av ljuset.

Av att det är ljust när jag går både till och från jobbet.

Att solen strålar in på salongen och överöser mig med energi.

Jag är inte längre den där tröttmössan jag varit en lång tid nu.


I veckan har jag fått ordentlig ordning på träningen, har lagt upp en plan.

Jag ställde mig på vågen på jobbet, herre jävlar!

Först och främst ställer jag mig inte mer än 3 ggr per år på en våg, vikten spelar ingen som helst roll egentligen.

Jag dömer efter spegelbilden.

Det roliga är ju att jag vet att det är musklerna som väger.

Har aldrig känt mig i bättre form någonsin men väger mer än någonsin.

Är bara inte van vid att ha muskler :-)

MEN till veckan blir det BARA konditionsträning.

Jag vill inte bli en "biff", så ska lugna mig lite med styrket.

Kan inte förstå i dag hur rädd jag var för gymmet för 2,5 år sedan.

Rent ut sagt livrädd.

Hatade det.

Det är bara så vansinnigt roligt i dag, under händer faktiskt ibland.


I veckan fick jag även ett jätte roligt samtal av Kicki på TC.

Fick förfrågan om att åka på zumbautbildning.

JA fick hon väldigt snabb till svar, fy f** vad spännande och framför allt skoj!

Så nästa helg åker jag och Katta till Finland och skakar rumpa så det sjunger om det ;-)


I går var det den årliga Stadioncrossen i Karlsborg.

Mintu och choklad, underbara människor och grym underhållning av förare.

Det är en speciell känsla med skotercross, en gång var den en del av mitt liv.

Jag kommer nog alltid vara fortsatt intresserad av sporten.


Utgång följde på det lokala.

Men var inte alls på G.

Jag tänkte bara på mat, jag var så hungrig.

Släppte alla regelsarger jag haft senaste tiden om mat och träning och fläskade på ordentligt med dubbeluppsättning chilicheese och chickenstick + pommes.

Herregud i himlen så gott det var.

Stupade mätt och belåten på den tidiga morgonkvisten.


Vaknade 7.... SJU i morse.

Förbannat var det första jag tänkte.

Gjorde mitt bästa för att somna om fram till 10 snåret, då gav jag upp.

Nu är jag på plats i stugan i Frevis.

Helt underbart att äntligen kunna börja vara här.

Blir här till i morgon tillsammans med mor min.

Lite kvalitetstid alltså.

Köpt nya topphälsa och en drink bok på 540 sidor så jag ska nu placera mig i soffan och njuta av ledighet.


Hoppas ni får en lika bra lördag som jag har.


Love from me.


         

Jag såg honom nyss på tv.

Låten är så underbar!



Ovido - Quiz & Flashcards