Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Sandra - 10 mars 2011 22:01


Dina ord fanns i mitt  huvud i kväll, dom hjälpte mig igenom min rädsla och tog mig till andra sidan.


För ungefär ett år sedan påbörjade jag min aerobicsutbildning.

En osäkerhet infann sig i mitt inre över hur detta skulle gå, var detta min grej?


Ett avbrott i det hela kom när jag åkte på bartenderutbildningen i april.

Efter hemkomsten därifrån fanns inte ens tid för träning i mitt liv.

Jag jobbade som en TOK hela sommaren, fanns ingen tid att tänka på takter och steg, det var drinkrecept som snurrade runt i min skalle nu.

Och så har det snurrat på...

Aerobicen fick stå sitt kast.

I början av detta år ser jag till min stora lycka att ett latinopass finns på schemat på TC.

RIKTIG DANS! Yes, min grej!

Efter första passet får jag frågan av Kicki om jag vill börja instruera i detta ist.

- Kanske är mer din grej Sandra?

Det hade hon helt rätt i, kändes mkt mkt bättre.

Därefter började ett toktränande.

Mina kära vänner har fått vara uppe och på tå sena kvällar för att vara mina försökskaniner vilket jag är fruktanvärt tacksam för.

I DAG, alltså typ ETT ÅR senare stod jag där, längst fram och instruerade ett gäng tok duktiga tjejer i Latino.

Gick väl inte helt "klockrent", men klart godkänt för att vara första gången.

Jag är faktiskt stolt över mig själv.

Det händer väl inte allt för ofta :-)


Efter passet hade jag utlovat ett gympass med Sanna.

Passande nog visade dom Matchen mellan luleå och djurgården i konditionsrummet. Dom sista minutrarna rodde jag och Luleå i hamn hela den här dagen!

VI lyckades med det vi ville med den här dagen.

Jag övervann min rädsla och dom vann sin andra raka seger i slutspelet.

Klockers!!


Dags för nattprotein och mkt sömn, i morgon total vila från träning, men dubbelt jobbpass. Men sen är det helg. En välförtjänt sådan.


Stort tack till Kicki som trott på mig så länge och inte gett upp hoppet :-)

Även "Lill" Katta har varit en riktig peppson, tackis!


Vi klarar ALLT, bara vi VILL!


Tack och Gonatt!


Love!


Ovido - Quiz & Flashcards