Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Vilda Hildas dag!

Av Sandra - 19 januari 2011 21:38

Pappa säger: - Jag är ledsen Gun-Britt hon kommer inte förrän i morgon, Hilda har namnsdag i morgon... den 18:e.

Vilda Hilda krigar där inne ett dygn till.

Mamma var SPYless ;-)

 

I går fyllde jag år.

27 jäkla år, sakta ( önsketänkande ) går jag mot den berömda trenollan.

Började min dag kl 07.00 på Novagym.

Körde ett grymt taggat pass innehållande rygg & biceps.

Väl hemma njöt jag av en god frukost och skrapade 4 trisslotter.

Hade en känsla att jag skulle bli rik.

Jag vann 50:- , nya lotter??

Blev ingen miljonär iaf.


  


Efter jobbet åt jag "planka" med världens bästa mamma & pappa.

I present fick jag en onepiece, den hade bara inte anlänt till rätt adress ännu, så jag inväntar den med spänning nu :-)

Fatta SKÖN!

Ok den e inte så snygg... men jag tror ja kommer bo i den här hemma.

En lila.


Efter familjen kommer vännerna.

Måste bara säga att jag verkligen har dom bästa vännerna man kan ha.

Många var här , många hade inte möjlighet att komma men jag tänker på det ofta hur lyckligt lottad jag är.

Fick jätte fina presenter, men bäst av allt var gemenskapen runt fikabordet.

Saknade bara lillebror som jobbade till sen natt.


MEN det hände en grej...

Men för att ni ska förstå måste jag ta det från början:


Nyårsafton i Ylläs 2010/2011.

Som sedvanligt smälter vi tenn uppe i finska skogarna på nyårsafton lika så detta år.

Jag är först ut i led och dimper ner min lilla klump i det iskalla vattnet och plockar sedan upp "klumpen".

-Vad f** är detta för något säger jag och inspekterar.

Ronny lånar klumpen och lyfter upp den mot lampan och även han inspekterar innan han säger:

-Sandra, det är ju glasklart. Det är en skytt, typ en skidskytt!

Skytt ledde till det ena och det andra...soldat, jägare osv.

Såklart skulle det ju handla om killar.

Jaha sagt och gjort, jag får väl bara vänta och se då tänkte jag.

Klumpen följde med mig hem.


18 Januari 2011, min födelsedag.

23.56 ( jag strycker under att det fortfarande är min födelsedag ) står jag och diskar i köket när Johanna & Lisa rent ut SKRIKER på mig från vardagsrummet.

Kom, kom, kom!!!

Lisa har nu av misstag öppnat fel blogg och läst ett inlägg om att tidningarna skriver att vi nu bytt stjärntecken helst plötsligt.

Lisa och Johanna säger nu i KÖR:

Sandra, du är SKYTT!!

What?!

-Men, men, men alltså......tenngrejen.....? säger jag då.

-PRECIS svarar tjejorna.

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiit va läskigt!

Betyder alltså min tennklump att jag "blir en annan person" nu?

Det läskiga är att vi läste igenom skyttens egenskaper och det stämmer. i princip till punkt och pricka.

Men jag är en stenbock, inte tänker jag byta, eller?

Vi tyckte iaf att detta var så läskigt att vi knappt vågade lämna soffan.

Betydelser kan fan vara läskigt!

Tycker inte ni att detta är lite lustigt?


http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=5912226



Rädd gick jag och la mig och somnade FÖR sent, men hade en helt outstanding day :-)


Då var det ett år till nästa gång!

Undra vad jag är för stjärntecken då?

Ormbärare?


Love / Sandra.



    

 
 
Ingen bild

Ormbäraren ;)

19 januari 2011 23:45

Äntligen!! :) hoppas nu bara att det inte dröjer ett år till nästa inlägg!! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 15 juni 2011 21:23

Har nog glömt nämna att jag har flyttat! Alla har ju FAKTISKT inte facebook :-)   www.nattstad.se/sandrablad   Får se om jag bor kvar eller flyttar tillbaka... Men där hittar ni mig just nu iaf.   Love! ...

Av Sandra - 12 juni 2011 15:27


  Jag är huvudrollen i min egen saga. Det är jag som sätter punkterna och startar nästa mening.   Semestern är bokad!   1 vecka i Stockholm i Juli, och 2 veckor på Mallis i augusti. Har aldrig längtat så mkt till ledighet som i år.  ...

Av Sandra - 30 maj 2011 23:01

  Vänd inte ödet ryggen, då kan du missa något som verkligen var meningen. Livet går inte i repris.     Dags för uppdatering..? Mmm...skulle tro d :-)   Sorry people, men har haft tekniska problem i nån vecka. Sjuuuukt irriterande, ...

Av Sandra - 14 maj 2011 14:23

  ZUMBA HE ZUMBA HA!   Mitt liv kretsar just nu kring ZUMBA! En träningsform som har ALLT! Cardioträning & styrke i ett. En sjukt bra träning för att trimma din kropp och som samtidigt inte är annat än GALET rolig!   I morgon är det P...

Av Sandra - 5 maj 2011 21:51

  Alltid lika roligt när godisskålen är full, men oftast är den alldelens för fort tom. Försöker äta sakta, och välja rätt karamell.   Dom flesta vet redan att jag älskar att jobba. I allafall med dom jobb jag har. Men med många jobb medf...

Ovido - Quiz & Flashcards