Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Sandra - 25 oktober 2009 18:09

Dagens ordspråk:

"Borta bra men hemma bäst"

 

 

Varje gång planet slår i backen ute på Arlanda får jag en sån klump i magen.

Jag vill vända och åka hem.


Självklart vände jag ju inte, och började ist tänka på varför jag är här.

Den här gången var jag nere för en välbehövlig weekend och för att träffa min vän Fredrik som jag inte sett på 2 år.

När livet bara bokstavligen rasslar i väg måste man ibland stanna upp och köra en uppdatering.

Det har vi gjort i helgen.

Sist jag träffade Fredrik var han partyprissen nr 1, när han en dag ringer och säger att han ska bli pappa börjar man fundera vart fan tiden tog vägen, dags för att träffas och ta igen lite tid.

CHECK!

Då var d gjort, helgen är avklarad, uppdateringarna är gjorda.

Levern mår dåligt i dag, men ack sån rolig helg d vart!

Träffat underbart kuliga människor och skämt bort mig själv en del.

He var ja ta mig *** värd...

Nu ska vi inte låta det dröja två år till nästa gång.

All lycka till dom två blivande föräldrarna! Väntar med spänning att få se den lille när det väl blir dags :-)


Jag har sammanfattat mina känslor kring Stockholm i dessa ord.

Otryggt & stressigt.

En miljö jag inte vill leva min vardag i.

Slutar väl aldrig hälsa på i stan, men andas betongluft för lång tid funkar inte.

För mig.

I dag har jag haft hemlängtan, men snart är jag där igen.

På Floragatan, my home i den norrländska luften.


Love / Sandra




Ovido - Quiz & Flashcards