Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Fullpott!

Av Sandra - 26 september 2010 22:06

Dagens ordspråk:

"Jag tänker rätt... men dirigerar i fel takt"


Ännu en vecka har nått sin ände och efter denna känner jag mig faktiskt riktigt nöjd.

Jag har presterat bra på båda mina arbeten, har lyssnat på min kropp och gjort precis som jag tänkt utan ändrade plane och då tänker jag mest på helgen.

Efter ett dubbelpass på fredag somnade jag ändå inte förrän tidig tidig lördag morgon när jag bara några timmar senare hade planerat att stiga upp.

Men jag gjorde det och gjorde NÄSTAN allt jag tänkt under lördagen förrutom att träna men det sa ryggen och gruset i ögonen emot.

Vila på eftermiddagen var det som gällde innan det var dags för barjobb på kvällen.

Första gången jag och Jowis skulle jobba bar tillsammans, och jävlar vad roligt det var! :-)

Hoppas vi snart får göra det igen.


Söndagbrunch väntade för den som orkade stiga upp i "tid" dvs. innan kl 13 på dagen.

Men eftersom jag somnade strax före 6 i morse var man inte pigg när man vandrade tillbaka till hotto och åt med gänget.

Men väl värt!

Efter s tog jag en välbehövlig lång prom i helt underbart höstväder.

Som jag sagt hela tiden avskyr jag hösten men just sådana här dagar som i dag kan man inte låta bli att le.

Det är bara så vackert!

Speciellt efter våran långa fina strandpromenad som går efter kalixälven.

Stannade till då och då bara för att njuta och rensa tankar.

Jag tror det hjälpte faktiskt.


Efter promenaden styrde jag mot Törebyn, evigheter sedan jag varit där känns det som.

Åkte först till pappa och surrade och bara var ett bra tag innan jag åkte över till mamma för middag.

Där på plats var lillebror, och kom den underbara ide´n att plocka fram och damma av sin gamla klarinett ( som ser ut som ny ).

Han satte ihop sitt instrument och började blåsa....

Går inte att förklara, men jag skrattade så jag grät.

Lät inte förjävligt, han minns ju än...litegrann .-)

Men bara se Henke med en klarinett i handen i DAGSLÄGET var bara så roligt, tror jag han också tyckte :-)

Tror han kommer öva nu, så hoppas grannarna på Valhallavägen är redo ;-)

Vi fyllde iaf många 10-liters hinkar med skratt och det vart ett perfekt avslut på denna helg.

Sen kom faktiskt en bonuspoäng dagen till ära, mormor tittade förbi hos mamma innan jag åkte så jag hann träffa henne och krama henne.

Saknar mommo och fammo mkt, ibland önskar jag att dom fanns ännu närmare oss hela tiden så jag hann träffa dom mkt mkt mer!


Men efter en lyckad vecka och speciellt helg så är mina ögon nu så fruktansvärt trötta och klockan börjar nu ticka mot godkänd tid för att somna, så jag tror jag svävar i väg till John Blund inom kort...


Sov gott!


Love / Sandra.



På vägen hem från byn hörde jag den här första gången på radion och föll för den direkt <3


            


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 15 juni 2011 21:23

Har nog glömt nämna att jag har flyttat! Alla har ju FAKTISKT inte facebook :-)   www.nattstad.se/sandrablad   Får se om jag bor kvar eller flyttar tillbaka... Men där hittar ni mig just nu iaf.   Love! ...

Av Sandra - 12 juni 2011 15:27


  Jag är huvudrollen i min egen saga. Det är jag som sätter punkterna och startar nästa mening.   Semestern är bokad!   1 vecka i Stockholm i Juli, och 2 veckor på Mallis i augusti. Har aldrig längtat så mkt till ledighet som i år.  ...

Av Sandra - 30 maj 2011 23:01

  Vänd inte ödet ryggen, då kan du missa något som verkligen var meningen. Livet går inte i repris.     Dags för uppdatering..? Mmm...skulle tro d :-)   Sorry people, men har haft tekniska problem i nån vecka. Sjuuuukt irriterande, ...

Av Sandra - 14 maj 2011 14:23

  ZUMBA HE ZUMBA HA!   Mitt liv kretsar just nu kring ZUMBA! En träningsform som har ALLT! Cardioträning & styrke i ett. En sjukt bra träning för att trimma din kropp och som samtidigt inte är annat än GALET rolig!   I morgon är det P...

Av Sandra - 5 maj 2011 21:51

  Alltid lika roligt när godisskålen är full, men oftast är den alldelens för fort tom. Försöker äta sakta, och välja rätt karamell.   Dom flesta vet redan att jag älskar att jobba. I allafall med dom jobb jag har. Men med många jobb medf...

Ovido - Quiz & Flashcards