Direktlänk till inlägg 26 september 2009

En lördag mitt i livet.

Av Sandra - 26 september 2009 23:07

Dagens ordspråk

( I dag två stycken )

 

"För en generation sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag. Nu behöver de motion.."

 

"Så länge man inte ger upp, har man inte förlorat."

 

 

Oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj...

Som No Hablas brukar säga...

 

Slog upp mina stora blå klockan 06.20 denna vackra färgsprakande höstlördag.

Mixade mig en smoothie och klädde varmt för en tidig morgonprom tillsammans med Mel & Rally.


07.00 svängde jag in på parkbältesgatan där jag mötte upp dom två.

En frisk, faktiskt rätt så varm prom med tokonda ben startade dagen perfekt!


08.00 entrade vi hotellet, för frukost.

Mmm... Frulle...


Strax efter 09.00 helt enligt tidsplanen började XAN rulla mot Luleå med två tokladdade tjejer.

( Rally fick faktiskt stanna hemma den här gången )

 

10.00 satt vi på en spinningcykel i en PROPPFULL sal på Inpuls.

Vi hade nog lite för höga förväntningar denna morgon, passet var inte alls vad vi hoppats på.

Fick aldrig riktigt grepp om passet, fick aldrig den där kicken jag brukar få.

Instruktören pratade föööör mycket och spelade rent ut sagt värdelös musik.

Men smaken är som baken som man brukar säga.

Jag var iaf stolt som en tupp att jag klarade mig igenom det.

Pga min FRUKTANSVÄRDA träningsvärk som flyttade in på onsdag, har i dag 4 dagar senare inte förstått min vräkning.

Trappor är än i dag en PLÅGA, så att det gick så bra som det gick är en gåta.


En dusch och en bastu senare var vi som nya, och klara för någon timme ute på stan.

Eftersom jag typ ALLTID på något väldigt konstigt sätt kommer hem med ETT örhänge (varje gång jag nu haft några) från en kväll ute med alkoholen & mina vänner så var det nu dags att finna några nya BILLIGA par.

Är ju som sagt inte värt köpa några dyra, för dom används ofta bara en gång.

Jag fann 3 par & en rosa party"jacka".

Fönstershoppade mest, d är fasiken d jag gör som mest i shoppingväg nu för tiden, himla duktig faktiskt.


Laddade även kroppen med lite smakrik lunch på Roasters för att kl 16.00 infinna oss på slutdestinationen Delfinen för lite hockey.

( Jepp Delfinen, kommer alltid heta så för mig. Icadotter som man är )

21 mjölksyreTRAPPOR senare fann vi våra platser, helt PERFEKTA med utsikt över ALLT!

Kändes som att vi fick valuta för pengarna när Lule TOTALT KROSSADE södertälje med 8-2.

Abotts som faktiskt var uppe och jagade med pappa förra helgen skötte sig kanon med nått mål, Kalixsonen Fransson även han gjorde mål, och Fabbe som återvänt hem skötte sig kanon med nått assist.

DESSUTOM konstaterade vi att krogen kan slänga sig i väggen, det är ju här alla grabbsen finns!

Kunde liksom inte bli bättre...

Eller jo faktiskt... ett vinglas skulle inte ha skadat.


Men nu sitter jag här denna sista helgen i September i min lugna vrå och dricker mitt goa thé.

Ska snart krypa till kojs för att ladda ordentligt med sömn inför ett tidigt ryggpass på gymmet i morronbitti.


Känner mig nöjd med tillvaron.


Tack Mellis för i dag!


Love / Sandra.



  

Frulle a´la MUMS!                 

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 15 juni 2011 21:23

Har nog glömt nämna att jag har flyttat! Alla har ju FAKTISKT inte facebook :-)   www.nattstad.se/sandrablad   Får se om jag bor kvar eller flyttar tillbaka... Men där hittar ni mig just nu iaf.   Love! ...

Av Sandra - 12 juni 2011 15:27


  Jag är huvudrollen i min egen saga. Det är jag som sätter punkterna och startar nästa mening.   Semestern är bokad!   1 vecka i Stockholm i Juli, och 2 veckor på Mallis i augusti. Har aldrig längtat så mkt till ledighet som i år.  ...

Av Sandra - 30 maj 2011 23:01

  Vänd inte ödet ryggen, då kan du missa något som verkligen var meningen. Livet går inte i repris.     Dags för uppdatering..? Mmm...skulle tro d :-)   Sorry people, men har haft tekniska problem i nån vecka. Sjuuuukt irriterande, ...

Av Sandra - 14 maj 2011 14:23

  ZUMBA HE ZUMBA HA!   Mitt liv kretsar just nu kring ZUMBA! En träningsform som har ALLT! Cardioträning & styrke i ett. En sjukt bra träning för att trimma din kropp och som samtidigt inte är annat än GALET rolig!   I morgon är det P...

Av Sandra - 5 maj 2011 21:51

  Alltid lika roligt när godisskålen är full, men oftast är den alldelens för fort tom. Försöker äta sakta, och välja rätt karamell.   Dom flesta vet redan att jag älskar att jobba. I allafall med dom jobb jag har. Men med många jobb medf...

Skapa flashcards